donderdag 21 april 2016

Geborgen in Jezus armen

Waar ben ik geborgen? Waar omringen mij liefdevolle armen? Ik verlang naar een veilige plek maar ik kan het niet vinden. Er is geen ruimte waar deze liefde mij omringt. Ik maak haar kapot en ze kan me niet beminnen. Wanneer wordt ze gevonden? Mijn ziel hunkert zo naar haar. Daar in de stilte waar mijn hart schreeuwt om aandacht. Waar het kind vecht om aanvaarding en openheid. In het donkere hoekje waar angst en onrust heersen. Waar de vurige pijlen van afwijzing hun troon hebben gekregen. In die uiterste hoek is er maar één die kan zorgen voor geborgenheid...... 

Kon ik het maar accepteren. De armen die wijd open staan, de armen die zo ver zijn gegaan. Gestrekt van oost naar west. Om zo een geborgen plaats te creëren. Daar waar ik niet meer hoef te anticiperen; op alle verlangens en wensen van iedereen om me heen. Daar waar ik word geaccepteerd, zoals ik ben, in de stilte met Hem alleen..... 


Met deze blog doe ik mee aan de bloghop van April met als thema: 'geborgenheid'.
Dit thema is bedacht door Anton van: God is in de stilte

11 opmerkingen:

  1. Hé Petrina, dankjewel voor je reactie :-) Fijn om te horen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Regina. Met deze blogpost heb je de #Bloghop van april gewonnen, over het thema 'Geborgenheid'. Van harte gefeliciteerd. Ik had dat al op de Facebookpagina van Christelijke Webloggers geplaatst gisteren, maar zie nu dat je (nog) geen lid bent, dus vandaar ook hier even een bericht. Zie mijn blogpost: http://godisindestilte.blogspot.nl/2016/04/uitslag-bloghop-april.html
    Ik wens je sterkte en succes met het verzinnen van een nieuw thema voor de maand mei. En wordt meteen even lid van Christelijke Wegbloggers, op de Facebookpagina staan ook de spelregels vermeld ... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Anton :-) Ik had reeds een berichtje achter gelaten op jouw uitslag post. Bedankt voor de tip. Als het goed is ben ik al wel lid. Ik kon zo snel de spelregels niet vinden maar zal nog eens goed kijken :-)

      Verwijderen
    2. Bedankt voor je mooie reactie, Regina, met name op mijn bog. Ik zie het al helemaal voor me ... En succes gewenst, nogmaals, met het vervolg.

      Verwijderen
  3. Van harte gefeliciteerd Regina!
    En zoals Anton al heeft vermeld, ben je van harte welkom in onze (besloten) groep op Facebook. Ook op ons weblog www.christelijkewebloggers.blogspot.nl kun je meer lezen over de bloghop.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Wendy,

      Ik heb de Facebook pagina Christelijke webloggers al wel 'geliked'.
      Weet niet of ik dan ook automatisch lid ben van de besloten groep?

      Verwijderen
    2. Wendy Born kan als beheerder alleen toestemming geven. Ik zal het even aan haar doorgeven.

      Verwijderen
  4. Van harte gefeliciteerd met het winnen van de #Bloghop van april. Een zeer terechte keuze van Anton. Ik kende je site nog niet, maar ik ben blij dat ik dit mocht lezen. Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Ron én ook voor je bemoedigende woorden. Ik heb jouw blogs ook met veel bewondering gelezen, je hebt een prachtige schrijfstijl.

      Verwijderen

Ik hoor graag je reactie!