donderdag 21 april 2016

..................

Heer, soms weet ik niet meer hoe het zit. Wat bedoelt u precies met genade? En hoe ver reikt deze genade? Wanneer is Uw genade verspeelt? Hoe weet ik zeker dat ik een wedergeboren Christen ben?

Ik heb een enorme verandering doorgemaakt van binnen. En ik weet dat U dit heeft bewerkstelligt. Maar Heer mijn eigen emoties en gedachten jagen me angst aan. Bang om door U verlaten te worden zijn dit precies de gedachten die steeds mij teisteren. Straks doe ik de zonde tegen de Heilige Geest. In mijn hoofd zit hier een Godslasterlijke gedachte aan vast over de Here Jezus. En Heer soms in al mijn boosheid en frustratie over dit leven, komen nou juist die gedachten naar de oppervlakte.

De angst voor afwijzing voert hoogtij en het kind in mij zoekt rust. Here, ik zoek een veilige plek. Ik zoek Uw veilige haven. Ik zoek liefde die onvoorwaardelijk is, die zelfs, als ik de grenzen enorm overschrijdt liefdevol mij vergeeft en me terugneemt in geborgenheid.

Heer, het spijt mij dat ik zo raar over U denk. Vergeeft U mij Jezus. Laat mij een stralend licht zijn, die uit liefde voor U alles wil doen naar de raad van Uw wil. Help mij heer Jezus. Hoe meer ik probeer mezelf te heiligen, hoe meer ik vastloop. Ik heb een redder nodig Heer en dat bent U!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik hoor graag je reactie!