vrijdag 5 april 2013

Adempauze



Toen ik vanmorgen aan het wandelen was met Emmanuel én ik de frisse wind door mijn haren voelde gaan, bedacht ik me hoe mooi het leven is. De helderblauwe lucht met hier en daar een wolkje gaven me het gevoel van vrijheid. Ik bedacht me: 'wat leven we toch in een enorm uitgestrekte wereld waar we alleen maar een puntje van bekijken in ons dagelijks leven.' Toch laat zo'n puntje al enorm veel zien van onze Schepper. Hij heeft het zo mooi gemaakt! Vreugde en rust waren de emoties die ik met mij meedroeg én ik dacht: 'wat is het toch goed zo!'

Ineens besefte ik mij dat ik alleen maar op dit punt was gekomen door strijd. Deze vreugde én rust waren beide een vrucht van de afgelopen jaren. Eerder had ik de schoonheid van zo'n wandeling niet eens kunnen inzien. Of wellicht wel kunnen inzien maar behoorlijk onder gewaardeerd. Ja, het leven is fijn als je rust en vrede hebt, maar toen bedacht ik me wel: 'ik wil verder groeien.' En dat gebeurt alleen door snoeien. En dat snoeien wordt door Onze Vader gedaan.

Het mooie is dat Hij mij tussendoor adempauze geeft. Dan laat Hij mij genieten van het zonnetje, zodat ik even op adem kan komen. Ik weet dat Hij nog niet klaar is met snoeien. En vandaag realiseerde ik mij, dat dat misschien maar goed is ook. Hij wil nog een veel mooiere plant van mij maken. En waarom ook niet? In een flits van een seconde verheugde ik mij zelfs lichtelijk op komende strijd. Want, de vruchten ervan zijn prachtig! Wie had dat ooit gedacht? Verheugen op lijden. De woorden van Paulus schoten door mijn hoofd, hij had gelijk. We mogen ons verblijden in ons lijden, want waar wij zwak zijn wordt Jezus verheerlijkt!

Wat een inzicht! Ik weet nu dat ik nog wel een weg te gaan heb. Ik hoop alleen dat ik me dit zal herinneren als de strijd zich voordoet. Dat ik dan mag weten dat het tijdelijk is.... Hij belooft: 'Al het kwade laat ik meewerken ten goede.' En Hij houdt zijn Woord!

Amen

6 opmerkingen:

  1. Hier kan ik alleen maar Amen op zeggen.

    Groetjes
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel Wil voor je fijne bevestiging!
    Ik ben heel benieuwd wat je van mijn muziek vindt.
    Laat je 't me weten?

    Lieve groet,
    Regina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Regina,
    Ik heb vandaag de vier clips bekeken/geluisterd, en whow wat een prachtige stem heb je. Schitterende nummers en die laatste is grandioos. De kleine op de achtergrond, dat is heel mooi gedaan.
    Amazing Grace kreeg ik werkelijk kippenvel van.
    Je bent gezegend vrouwtje met een fantastische stem een gave waarmee je mensen heel blij kan maken en tot het diepste in hun hart kunt raken.
    Dank je wel dat je dit met ons wilt delen en ons een kijkje geeft in wat je bezig houdt.
    Ik zelf zing ook heel graag. Heb met een vroegere kerk zuster een bandje gehad, helaas ging ze weg uit de gemeente. Later heb ik in de praiseband gezeten. Die is opgeheven.
    Maar zing nu lekker thuis en bij de voordienst in de kerk en daar geniet ik net zo veel van en mensen uit de kerk horen het graag.

    Liefdevolle groeten
    Wil en ga alsjeblieft door met zingen, het geeft zo veel vreugde in je hart.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Wil,

    Dankjewel voor je complimenten :-) Zo fijn om te horen dat het je heeft geraakt. Daar is muziek ook voor. Muziek is emotie en dat hoop ik ook altijd over te brengen..
    Heb jij ook ergens muziek van jezelf? Leuk dat je ook zingt. Kan me voorstellen dat je net zo lekker geniet van bij de voordienst zingen. Fijn dat je dat kunt doen :-)

    Lieve groet,
    Regina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Regina,
    Ik heb ergens nog een cassette bandje liggen van een demo die bij een manager is opgenomen Ook mijn stem samen met muziek van Queen Echt leuk.
    De manager wachtte echter zo lang dat ik besloot om toch voor een carrière te kiezen als moeder en huisvrouw en echtgenoten (wel ook gewoon een baan hoor). Dus mijn professionele aspiraties zijn niet van de grond gekomen.
    Maar dat geeft absoluut niet.
    Nu geniet ik net zo veel. Zo niet wel veel meer.
    Liefs
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hé Wil,

      Wat gaaf zeg! Ik denk dat jij een hele mooie stem hebt, waarom weet ik niet, maar dat is zo'n gevoel haha. Ja, moeder en huisvrouw zijn is zeker ook gewoon een fulltime baan.
      Lekker van genieten.

      Liefs,
      Regina

      Verwijderen

Ik hoor graag je reactie!