vrijdag 30 augustus 2019

Radicaal anders

Dag lieve lezers,

Ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen met deze post. Mijn vingers jeuken om gewoon te typen wat ik op mijn hart heb. Echter door de jaren heen heb ik mogen leren dat het wijs is om je woorden zorgvuldig te kiezen. Tenslotte wil ik mensen niet voor het hoofd stoten. En aan de andere kant lijkt het soms bijna onmogelijk om het niet te doen.

Dit brengt me bij Jezus en bij de boodschap van het Evangelie. Ook deze is best wel radicaal. En ik vraag me af of ik wel zo radicaal durf te zijn? Ik voel van binnen een passie branden om te gaan en mijn scherpe woorden te plaatsen. Echter lijkt het tegenwoordig alsof we alles willen en misschien zelfs wel moeten nuanceren. Onder gedompeld in de zogenaamde dekmantel der liefde. Maar de vraag is: betreft het hier wel liefde?

Ik weet het niet zo goed. En ik ben niet zo’n dappere pionier en toch voel ik juist de roeping om dit wel te zijn. Ja, dat vergt moed en vertrouwen. Het lef om uit je boot te stappen en te leren lopen op het water. Roept Jezus mij werkelijk? Of ben ik het gewoon zelf? Hoe zal ik er ooit achter komen als ik in mijn Titanic blijf zitten. Want dat is het inmiddels geworden...

Nou, om dan maar met de deur in huis te vallen: mijn geliefde zusters waar zijn we mee bezig? Waarom zie ik zo weinig eerbaarheid in ons midden? Hoe kan het dat we bijna nauwelijks te onderscheiden zijn van de wereld? Het verschil zou toch juist zo groot als dag en nacht moeten zijn?Hebben we dan allemaal onze bijbel niet gelezen? Ik begrijp het soms gewoon niet zo goed... Het lijkt me dat de teksten uit de brieven van Paulus & Petrus aangaande de vrouw en eerbaarheid niet zo onduidelijk zijn.

En dus worstel ik verder, van zondag tot zondag... Hoe ik dit onder de aandacht kan brengen. Het lijkt zo’n groot en gevoelig onderwerp. Bijna te teer om aan te raken. Maar het laat me niet los. Ik zou zo graag verandering zien. Hoe mooi zou het zijn als we allemaal gehoor geven aan de oproep van onze Heer onder het gezag van de apostelen om ons eerbaar te kleden. Doorgaan om te lichten, te zouten en geheel anders te zijn. Onze God vindt ons prachtig! Gewoon zoals we zijn, zoals Hij ons gemaakt heeft. Daar hebben we geen wereldse camouflage voor nodig. De Schepper van het heelal vind je prachtig, laat dat onze kroon zijn!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik hoor graag je reactie!