donderdag 28 september 2017

Onderweg naar Heiligheid

Momenteel bevind ik me in een 'jagen-naar-heiligheid-fase'. Het is alsof God me bij de hand heeft genomen en me per abuis naar kanalen heeft geleid die onderwerpen aansnijden waarvan ik het bestaan niet eens afwist. Zo kwam ik terecht bij een mooie blog: eerbare-schoonheid.blogspot.com.

De naam van deze blog trok direct mijn aandacht. Eerbaar en schoonheid, dat past bij elkaar. Het zette me aan het denken. Tot dusverre was mijn kledingkast niet echt een visitekaartje voor eerbare schoonheid. Skinny jeans, korte rokjes en strakke truitjes voerden de boventoon. Alle contouren van mijn lichaam waren volledig zichtbaar en ik had er geen erg in. In die zin, dat ik dacht dat het prima was om de pluspunten van mijn lichaam te accentueren. Ik had ook geen idee dat God in Zijn Woord ons advies geeft aangaande kleding. Ik was me er niet van bewust.

Tot dan toe. Het was een welkome reality check. Eigenlijk vond ik die richtlijnen wel heel fijn en wou ik er direct mee aan de slag (tot verbazing van mijn man). Ineens werd de kringloop een ware uitkomst voor mij want daar wordt nog kleding verkocht wat enigszins losjes en soepel om het lichaam valt. Alsof de Heilige Geest mij andere ogen had gegeven en ik me ineens realiseerde dat de kleding die ik aantrek ook een hele hoop vertelt. Wat wil ik eigenlijk uitstralen? Wil ik dat mensen kunnen zien dat ik weloverwogen probeer rein en ingetogen te leven? Zoals word beschreven in 1 Timoteus 2:9

Evenzo [wil ik] dat de vrouwen zich tooien met eerbare kleding, ingetogen en bezonnen, niet met het vlechten van het haar of met goud of parels of kostbare kleren


Laat ik Jezus' licht schijnen? Of kies ik ervoor om de aandacht naar mezelf te trekken? Eerlijk is eerlijk, het was wel even wennen. Meedoen met de laatste mode kan ik wel vergeten om nog maar niet te spreken over het ontvangen van complimentjes op mijn schijnbaar 'ouderwetse en saaie' kleding. Toch ga ik door, want het is zoveel beter om mijn hemelse Vader te behagen dan de mensen.


4 opmerkingen:

  1. Mooi Zus, bedankt voor je getuigenis, puur en eerlijk! in Hem verbonden, groetjes Channa

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey lieve Channa, dankjewel. Ik had nog overwogen om je even een berichtje te doen, maar je had het al gevonden :-) Zo mooi dat we in Hem zussen mogen zijn en samen de goede strijd mogen voeren :-)

      Verwijderen
  2. Heel mooi geschreven en herkenbaar! Ik moest denken aan die tekst uit Johannes 15: "Ik ben de Wijnstok, u de ranken; wie in Mij blijft, en Ik in hem, die draagt veel vrucht, want zonder Mij kunt u niets doen." Vruchtdagen voor Hem dus! Schijnen voor Hem terwijl je dicht bij Hem leeft.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Ariƫlla, ook voor je bemoedigende tekst. Fijn om zo knipogen van onze Hemelse Vader te ontvangen. Ook voor jou Gods Zegen; zoals Channa al zei, in Hem verbonden. Hartelijks, Regina

      Verwijderen

Ik hoor graag je reactie!