dinsdag 28 februari 2017

Diep begraven

Wat heeft het lang begraven gelegen. Mijn hart. Het had zich verstopt onder een laag asfalt. Vanaf de buitenkant was het niet te zien. De prachtige kleuren die mijn Schepper haar had gegeven konden niet uitgedeeld worden tot Zegen. Ze durfde niet naar buiten en ik kon haar ook niet meer goed verstaan. Waar begon het asfalt en tot aan waar was haar bestaan? Zomaar naar buiten treden kon ze niet. De lagen asfalt waren er gekomen door verdriet. Verdriet omdat ze niet werd geaccepteerd, ze kon niet zijn zoals ze was en tegelijkertijd worden gewaardeerd. Uiteindelijk brak het asfalt weg, het kon niet winnen van de Meester zijn gevecht. De barsten waren al ontstaan doordat ze haarzelf te veel pijn had gedaan. Nu kon Hij haar zachtjes troosten en beetje bij beetje begonnen de kleuren te komen. Nog steeds is Hij ijverig aan het werk; alle stukjes asfalt te brengen bij Zijn vuilnisbelt. Het slijpen en hameren doet soms pijn, omdat er vertrouwen voor nodig is om gewoon te zijn. Te stralen met de kleuren van je hart, ondanks het leed en alle smart. Maar Hij zal nu mijn hart omgeven, met Zijn innerlijke rust en vrede.... Dank U Heer Jezus dat U mij wou genezen.


4 opmerkingen:

  1. Hallo lieve Regina... héél mooi, wat ik van je las. En zo fijn en dierbaar... maar het is ook een enorme bemoediging.
    Je beschrijft het zo mooi. Je ziet het bijna voor je ogen gebeuren.

    Ook ik heb veel leed en moeilijkheden meegemaakt... anders als bij jou, maar ook bij mij heeft de Heere Jezus niet stil gezeten.
    Het was ook een strijd... om te laten zien zoals je bent... mooier nog, hoe we echt mogen worden en zijn met Jezus. Kostbare, geliefde kinderen van onze hemelse Vader.

    We zullen heus nog wel onze strijd hebben, maar zo gelukkig, we hoeven het nooit meer alleen te dragen.

    Lieve Regina, Jezus liefde, genade en kracht om je heen... en veel lieve groeten van mij, je zus in geloof, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag lieve Esther, bedankt voor je reactie. Erg fijn en bemoedigend om te lezen. Jij hetzelfde toegewenst van onze Hemelse Vader :-)

      Verwijderen

Ik hoor graag je reactie!