zondag 28 april 2013

Abba Vader

Mijn gedachten en mijn gevoelens zijn voor U. Waarheen kan ik vluchten in deze wereld? Waarheen kan ik gaan? Uw aangezicht zal mij altijd volgen. Uw eeuwigheid wankelt nooit. Uw leven overstijgt het wereldse. En toch Heer, toch grijpt het mij elke keer aan. De redrace om deel te nemen aan de wereld heb ik verloren. Wie ziet mij staan? Waarom blijft het altijd lonken? Alsof dat vrede zou kunnen schenken. Waarom toch die behoefte aan bevestiging van mensen?

Heer ik zoek U. Ik zoek vrede en rust die de wereld mij niet kan bieden. Maar Heer, ik vind het zo moeilijk om U te vinden. Misschien probeer ik wel te veel. Misschien denk ik wel dat alles in mijn handen ligt verworven en wilt U mij leren dat dit niet zo is. Ik hoef niks te doen om U te ontmoeten. Toch wil ik zo graag iets doen om U te ontmoeten, zodat het maar op mijn tijdstip gebeurt. Ach, Vader, U bent zo goed en heeft altijd het beste met mij voor. Ook dit weekend heeft U wederom Uw majesteit laten zien. De grootsheid waarmee U organiseert. U organiseert het leven én elke dag is anders.

Leven met U, is als leven op een kronkelpad. Ik kan van te voren niet overzien waar ik uit kom, maar na elke bocht is één ding zeker: het leidt mij onderweg naar U.

Ik hou van U. Ondanks mezelf.

Veel liefs,

van Uw dochter.

4 opmerkingen:

  1. Whow Regina,
    Zo een open en prachtig gebed.
    Hoop dat het verder goed met je gaat.
    Liefs
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Wil,

      Dankjewel. Het gaat inmiddels weer beter :-)
      Hoe gaat het met jou?

      Liefs,

      Regina

      Verwijderen

Ik hoor graag je reactie!